fbpx

Kære Publikum,

Vi glæder os til at byde hjertelig velkommen.

Inden en koncert/comedyshow vil du altid et par dage i forvejen modtage en e-mail fra Ticketmaster med praktisk info.

Vi har samlet de ofte stillede spørgsmål på denne side med et par tips, som vi håber kan være med til at gøre din koncert- eller comedyoplevelse endnu bedre.

Sker der ændringer til en koncert, du har billet til, kontakter vi dig altid direkte via e-mail direkte via billetudbyderen, hvor du har købt billetten.

De fleste billetter til Live Cultures-liveoplevelser sælges via Ticketmaster med mindre andet fremgår på eventsiden.

 

Kontakt Live Culture

Mandag-fredag kl.10.00-12.00 kan du træffe os på tlf. 21 15 55 05. Du er også velkommen til at sende en e-mail på info@liveculture.dk. På hverdage svarer vi indenfor 24-timer.

 

Kontantløse koncerter

Vi gør opmærksom på at koncerter i Jyske Bank Arena, Odense, Odense Congress Center, Den Fynske Landsby og Olympen i Ollerup er kontantløse.

Det er muligt at ombytte kontanter til et værdikort. Der er ikke gebyr ved ombytning fra kontant til værdikort. Restbeløbet på værdikortet kan udbetales samme dag som koncerten afholdes.

Eksterne samarbejdspartnere med madboder og merchandise har egne betalingssystemer, det samme er gældende for koncerter i ODEON og Magasinet. Det er derfor deres gældende regler der er aktuelle i forbindelse med køb i deres boder og barer. Find mere info om ODEON og Magasinet ved at klikke på den orange markering. 

 

Handikapbilletter

Handikapbilletter kan ikke købes online. Kontakt Ticketmaster på tlf. 38 48 16 33 for at bestille og købe handikapbilletter.

Har du købt en handikapbillet, kan du tage din ledsager med, hvis vedkommende kan fremvise gyldigt ledsagerkort. Dette er inkl. i handikapbilletten.

Til siddekoncerter er der nummererede pladser, hvor du kan se hvor du skal sidde. Er det unummererede siddepladser, vil der altid være afsat plads til det antal solgte handikappladser.

Til ståkoncerter, hvor venue tillader det og vi har oplyst det på forhånd, vil der være markerede områder reserveret til de solgte handikappladser. Hvis det ikke fremgår på forhånd ved køb af billetter, at der er markerede pladser til handikapbilletter, er det i samme område som øvrige gæster.

Handikaptilgængelighed på Magasinet: Ved indgangen til Magasinet, finder du en elevator der kan køre dig til 1. og 2. sal. Personlet står altid til rådighed og kan hjælpe dig i elevator og med at finde din plads.

Handikaptilgængelighed i Den Fynske Landsby: Ved Amfiscenen i Den Fynske Landsby er der lavet et område lige indenfor porten til koncertområdet, der er hegnet ind på 3 sider, hvor publikum i kørestol kan opholde sig trygt med et godt udsyn til scenen. Det er ikke muligt at være i “gryden” foran scenen, idet det ikke er muligt at komme hurtigt væk fra “gryden” i tilfælde af evakuering. Af samme årsag er området lavet med godt udsyn og placering så det er nemt at komme til og fra, upåagtet vejr og evakuering.

Handikaptilgængelighed i ODEON: ODEON har handikappladser i salen. Det fremgår af din billet hvor de er placeret. Der er elevator til 1. sal. Læs mere om FAQ hos ODEON.

 

SPØRGSMÅL OG SVAR 

Reminder/information om koncerten

  • Et par dage inden liveoplevelsen sender vi en infomail via billetudbyderen.

Hvornår slutter koncerten? 

Jeg kan ikke komme i kontakt med Ticketmaster

  • Hvis du har udfordringer med at komme igennem til Ticketmaster, kan du se hvilket tidsrum de har mindst travlt her.
  • Alternativt kan du sende en e-mail til Live Culture på info@liveculture.dk, husk at oplyse dit ordrenummer på din billet – det gør det nemmere at opklare spørgsmål med det samme.

Sidde eller ståkoncert?

  • Det fremgår af din billet om det er en sidde eller ståkoncert. Det fremgår ligeledes på eventet her på liveculture.dk
  • I Landsbyen kan du både sidde og stå. Medbring evt. siddepude eller køb en i barerne. Når der er udsolgt til koncerter i Landsbyen gør vi opmærksom på, at der er begrænset siddepladser. Du kan derfor ikke forvente at sidde ned til en koncert i Landsbyen.
  • Til udvalgte ståkoncerter i Jyske Bank Arena, hvor koncerten er annonceret som ståkoncert, vil der være adgang til tribunesiddepladser. Det fremgår af eventet her på hjemmesiden.

Find vej, parkering og offentlig transport 

  • Du kan se adressen på koncertstedet på www.liveculture.dk under begivenheden. Indtast adressen under “TIL” på Rejseplanen og find vej.
  • Find parkering i Odense (link til parkering)

Spis og sov før- og efter koncerter

Kan jeg få pengene tilbage for min billet, hvis koncertdato/tidspunkt ændres?

  • Ja – hos os har du 100% tryghed når du køber billet. Hvis din koncert er aflyst, får du automatisk dine penge refunderet. Du har dog mulighed for at ombytte din billet til en anden koncert og herved undgå administrationsgebyr ved købet af en ny billet. Ønsker du dette, kontakter du blot Ticketmaster, jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.
  • Hvis din koncert er flyttet, gælder din billet til den nye koncertdato med samme kunstner. Information udsendes via Ticketmaster på e-mail.
  • Billetter til Valdemars Slot Open-air 2020 giver automatisk adgang til Olympen Live 2022.
  • Hvis din koncert er flyttet, og du ønsker dine penge refunderet, kontakter du Ticketmaster, jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.
  • Vi tager forbehold for enkelte ændringer til større koncerter. Enkelte ændringer udløser ikke mulighed for refundering.

Den koncert, jeg har købt billet til, er aflyst eller flyttet – kan jeg benytte billetten til en anden koncert?

  • Hvis din koncert er aflyst, får du automatisk dine penge refunderet. Du har dog mulighed for at ombytte din billet til en anden koncert og herved undgå administrationsgebyr ved købet af en ny billet. Ønsker du dette, kontakter du blot Ticketmaster, jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Hvorfor kan jeg ikke få refunderet gebyret?

  • Vi kan desværre ikke refundere gebyret for billetten, idet gebyret er en ekstern udgift til billetudbyderen. Dette fremgår af Ticketmasters købsbetingelser når du køber din billet.
  • Der er ikke gebyrer på ombytning af billetter. Der er ligeledes ikke et ekstra gebyr forbundet med refundering.

Hvornår hører jeg noget fra jer vedr. refundering?

  • Alle billetkøbere vil modtage en e-mail fra Ticketmaster (billetudbyderen), og heri vil det tydeligt fremgå, hvordan du kan få refunderet/ombyttet dine billetter.
  • Billetprisen vil blive tilbageført til den konto hvorfra betaling er sket.
  • Gebyrer, tillæg samt eventuelle forsendelsesomkostninger refunderes ikke.

Hvad gør jeg, hvis jeg har købt billetten i fysisk form?

  • Du vil altid være registreret med navn og mailadresse ved billetkøbet – og du vil derfor også modtage en mail med information om de muligheder. Har du købt en billet uden at oplyse nogle informationer, er det dig der har ansvaret for at holde øje på hjemmesiden www.liveculture.dk samt sociale medier, omkring evt. ændringer.

Andet

  • Har du vundet billetter i en konkurrence, kan billetterne ikke sælges eller refunderes. Hvis koncerten/showet skulle blive flyttet gælder din billet til den nye dato. Bliver arrangementet aflyst, vil billetterne blive refunderet. Billetter vundet i en konkurrence refunderes ikke.
  • Det er ikke tilladt at videresælge billetter med fortjeneste, hvorfor billetter du har vundet ikke må sælges. De må gerne videreoverdrages til 0 kr. til en anden gæst, hvis du f.eks. selv er forhindret.
  • Vi tager forbehold for enkelte ændringer i programmerne. Enkelte ændringer giver ikke adgang til refundering af billetter, hvis det er større ændringer, f.eks. en ændring af 50% af programmet eller derover vil du få mulighed for at få refunderet billetten. Information sendes via e-mail.
  • Refunderinger er kun muligt i den periode, hvor der jf. informationsmails er åbent op for refundering. Hvis du ikke reagerer indenfor fristen udløber din ret til refundering, med mindre der er tale om en aflysning.

 

Er du en vaskeægte musikelsker?

  • Du kan blive medlem af fordelesklubben Club Live Culture kvit og frit. Læs mere her.