FAQ

Har du spørgsmål?

Vi har samlet de ofte stillede spørgsmål på denne side med et par tips, som vi håber kan være med til at gøre din koncert- eller comedyoplevelse endnu bedre.

Sker der ændringer til en koncert, du har billet til, kontakter vi dig altid direkte via e-mail direkte via billetudbyderen, hvor du har købt billetten.

De fleste billetter til Live Cultures liveoplevelser sælges via Ticketmaster.

Handicapbilletter

Handicapbilletter kan ikke købes online. Kontakt Ticketmaster på tlf. 38 48 16 33 for at bestille og købe handicapbilletter.

Har du købt en handicapbillet og bestilt ledsagerbillet, kan du tage din ledsager GRATIS med. Ledsageren skal kunne fremvise gyldigt ledsagerkort. Ligesom alle andre billetkategorier er der et begrænset antal handicap og ledsagerbilletter til alle shows og koncerter.

Til siddekoncerter er der nummererede pladser, hvor du kan se hvor du skal sidde. Er det unummererede siddepladser, vil der altid være afsat plads til det antal solgte handicappladser.

Til ståkoncerter, hvor spillestedet tillader det, og vi har oplyst det på forhånd, vil der være markerede områder reserveret til de solgte handicappladser. Hvis det ikke fremgår på forhånd ved køb af billetter, at der er markerede pladser til handicapbilletter, er det i samme område som øvrige gæster.

Handicaptilgængelighed på Magasinet: Ved indgangen til Magasinet, finder du en elevator der kan køre dig til 1. og 2. sal. Personlet står altid til rådighed og kan hjælpe dig i elevator og med at finde din plads.

Handicaptilgængelighed i Den Fynske Landsby: Ved Amfiscenen i Den Fynske Landsby er der lavet et område lige indenfor porten til koncertområdet, der er hegnet ind på 3 sider, hvor publikum i kørestol kan opholde sig trygt med et godt udsyn til scenen. Det er ikke muligt at være i “gryden” foran scenen, idet det ikke er muligt at komme hurtigt væk fra “gryden” i tilfælde af evakuering. Af samme årsag er området lavet med godt udsyn og placering så det er nemt at komme til og fra, upåagtet vejr og evakuering.

Handicaptilgængelighed i ODEON: ODEON har handikappladser i salen. Det fremgår af din billet hvor de er placeret. Der er elevator til 1. sal. Læs mere om FAQ hos ODEON.

Kontakt Live Culture

Mandag-fredag kl.10.00-12.00 kan du træffe os på tlf. 21 15 55 05. Du er også velkommen til at sende en e-mail på info@liveculture.dk. På hverdage svarer vi indenfor 24-timer.

Sælg dine billetter videre

Du må gerne sælge dine billetter videre. Du må jf. loven ikke sælge dem for mere end du har købt dem for. Du kan sælge og købe billetter sikkert via Ticketmaster. Find mere info via Ticketmaster når du logger ind på din profil.

Reminder / Information om koncerten

Et par dage inden liveoplevelsen sender vi en infomail via billetudbyderen.

Hvornår slutter koncerten?

Ofte fremgår sluttidspunktet via begivenhederne på Facebook. Sluttidspunktet er altid cirka-tidspunkt.

Jeg kan ikke få kontakt til Ticketmaster

Hvis du har udfordringer med at komme igennem til Ticketmaster, kan du se, hvilket tidsrum de har mindst travlt på deres hjemmeside. Find link til Ticketmaster nederst på siden her.
Alternativt kan du sende en e-mail til Live Culture på info@liveculture.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer på din billet – det gør det nemmere at opklare spørgsmål med det samme.

Kontantløse koncerter

Vi gør opmærksom på, at koncerter i Jyske Bank Arena, Odense Congress Center og Den Fynske Landsby er kontantløse.

Det er muligt at ombytte kontanter til et værdikort. Der er ikke gebyr ved ombytning fra kontant til værdikort. Restbeløbet på værdikortet kan udbetales samme dag, som koncerten afholdes.

Eksterne samarbejdspartnere med madboder og merchandise har egne betalingssystemer. Det samme er gældende for koncerter i ODEON og Magasinet. Det er derfor deres gældende regler, der er aktuelle i forbindelse med køb i deres boder og barer. Find mere info om ODEON og Magasinet ved at klikke på den orange markering.

Er det en stå- eller siddekoncert?

Det fremgår af din billet, om det er en sidde- eller ståkoncert. Det fremgår ligeledes på eventet her på hjemmesiden.

I Landsbyen kan du både sidde og stå. Medbring evt. siddepude eller køb en i barerne. Når der er udsolgt til koncerter i Landsbyen, gør vi opmærksom på, at der er begrænsede siddepladser. Du kan derfor ikke forvente at sidde ned til en koncert i Landsbyen.

Til udvalgte ståkoncerter i Jyske Bank Arena, hvor koncerten er annonceret som ståkoncert, vil der være adgang til tribunesiddepladser. Det fremgår af eventet her på hjemmesiden.

Kan jeg få pengene tilbage, hvis koncertdatoen ændres?

Ja, hos os har du 100% tryghed, når du køber billet. Hvis din koncert er aflyst, får du automatisk billetten refunderet. Du har ligeledes mulighed for at ombytte din billet til en anden koncert og herved undgå administrationsgebyr ved købet af en ny billet. Ønsker du dette, kontakter du blot Ticketmaster jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Hvis din koncert er flyttet, gælder din billet til den nye koncertdato med samme kunstner. Information udsendes via Ticketmaster på e-mail.

Hvis din koncert er flyttet, og du ønsker dine penge refunderet, kontakter du Ticketmaster, jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Vi tager altid forbehold for enkelte ændringer til koncerter. Enkelte ændringer udløser ikke mulighed for refundering.

Den koncert, jeg har købt billet til, er aflyst - kan jeg bytte billetten?

Hvis din koncert er aflyst, får du automatisk din billet refunderet. Du har ofte mulighed for at ombytte din billet til en anden koncert og derved undgå administrationsgebyr ved købet af en ny billet. Ønsker du dette, kontakter du blot Ticketmaster jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Jeg har ikke modtaget information om refundering

Alle billetkøbere vil modtage en e-mail fra Ticketmaster (billetudbyderen), og heri vil det tydeligt fremgå, hvordan du kan få refunderet/ombyttet dine billetter.
Billetprisen vil blive tilbageført til den konto, hvorfra betalingen er gennemført.
Gebyrer, tillæg samt eventuelle forsendelsesomkostninger refunderes ikke.

Gebyret er ikke refunderet

Vi kan desværre ikke refundere gebyret for billetten, idet gebyret er en ekstern udgift til billetudbyderen. Dette fremgår af Ticketmasters købsbetingelser, når du køber din billet.
Der er ikke gebyrer på ombytning af billetter. Der er ligeledes ikke et ekstra gebyr forbundet med refundering.

Konkurrencer, ændringer og refundering

Har du vundet billetter i en konkurrence, kan billetterne ikke sælges eller refunderes. Hvis koncerten/showet skulle blive flyttet, gælder din billet til den nye dato.

Bliver arrangementet aflyst, vil billetterne blive refunderet. Billetter vundet i en konkurrence refunderes og byttes ikke.

Det er ikke tilladt at videresælge billetter med fortjeneste, hvorfor billetter, du har vundet, ikke må sælges. De må gerne videreoverdrages til 0 kr. til en anden person, hvis du f.eks. selv er forhindret.

Vi tager forbehold for enkelte ændringer i programmerne. Enkelte ændringer giver ikke adgang til refundering af billetter. Hvis det er større ændringer - f.eks. en ændring af 50% af programmet eller derover -, vil du få mulighed for at få refunderet billetten. Information sendes via e-mail.

Refunderinger er kun muligt i den periode, hvor der jf. informationsmails er åbent op for refundering. Hvis du ikke reagerer indenfor fristen, udløber din ret til refundering - med mindre der er tale om en aflysning.

Vigtig info om koncerter i Den Fynske Landsby

MAD & DRIKKE:
Du behøver ikke (og må ikke) medbringe egne drikkevarer og mad. Tapasbox kan forudbestilles, og der vil altid være én food truck i koncertområdet, hvor du kan stille den lette sult. Der er tre barer + Danmarks bedste kaffebar. Du kan købe alt fra sodavand, iskaffe, te, fadøl (naturligvis Albani), drinks, specialøl, shots, vin og vand mm.

TRANSPORT:
Den Fynske Landsby ligger blot ti minutter i bil fra både banegården i Odense og motorvejen.
Der er gratis parkering tæt ved Landsbyen - dog ikke nok til alle koncertgæster på én gang. Vi opfordrer alle til at bruge offentlig transport eller hoppe op på jernhesten. Find ruter på www.odenserundt.dk og busplanen via Fynbus på www.rejseplanen.dk

DÅRLIGT GÅENDE/HANDICAP:
Bare rolig. Vi har et fint podie med godt udsyn, uden du skal ned i ”gryden” ved amfipladserne. Har du en ledsager, kan du ved bestilling af handicapbillet samtidig bestille ledsagerbillet. Din ledsager kommer gratis med, hvis I har købt handicapbillet via Ticketmasters servicecenter på tlf. 38 48 16 33.

Vigtig info om festivalen Olympen Live

Læs praktisk info på olympenlive.dk

Der er fotografer til stede

Live Cultures fotografer og videofotografer vil være til stede og fotografere situationsbilleder, hvor fokus er rettet mod den gode stemning til festivalen/koncerten. Formålet med billedet og videoerne er at fange ’øjeblikket’, stemningen, følelsen og de gode vibes. Vores fotografer laver som udgangspunkt ikke portrætbilleder af publikum, med mindre I selv har bedt om dette eller givet tilladelse hertil.
Ved køb af billetter til en offentlig koncert eller festival, giver du samtidig samtykke til, at vi - Live Cultures fotografer og videofotografer - må tage billeder, der senere kan blive delt på sociale medier, print, hjemmesider og andre steder, hvor det for Live Culture er relevant at benytte.
I info-e-mails, der udsendes inden koncerter og festivaler, gør vi altid opmærksom på dette, og vi giver dig naturligvis mulighed for at frabede fotografering eller deltagelse i video. For at undgå billeder af dig, har vi brug for, at fotografer og videofotografer kan identificere dig. Vi har fuld respekt for, at du ikke ønsker at blive fotograferet eller filmet af Live Culture.
Du kan til hver en tid kontakte os og bede os fjerne billeder eller klippet i en evt. video. Vi opbevarer billeder og video på en sikker server med nøje kategorisering, så vi nemt kan identificere og fjerne billeder og videoer, hvor du indgår.