FAQ

Har du spørgsmål?

Vi har samlet de ofte stillede spørgsmål på denne side med et par tips, som vi håber kan være med til at gøre din koncert- eller comedyoplevelse endnu bedre.

Sker der ændringer til en koncert, du har billet til, kontakter vi dig altid direkte via e-mail direkte via billetudbyderen, hvor du har købt billetten.

De fleste billetter til Live Cultures liveoplevelser sælges via Ticketmaster.

Mobilbilletter (Mobile Only)

Mobile Only er billetter på din mobil. På flere og flere arrangementer kører vi "Mobile Only". Dvs. billetter sælges som mobile billetter og KUN mobile billetter. Billetten sendes IKKE til dig per e-mail. Du viser billetterne på din mobil, når du skal have dem scannet til arrangementet. Download vores Ticketmaster app eller log på Min Profil på ticketmaster.dk for at se dine billetter.

Det fremgår på eventet og på Ticketmaster om det er Mobile Only.
På koncerter hvor det ikke er Mobile Only kan du også hente din billet på din Ticketmasterprofil via app'en.

Billetten er altså 100% digital, og ikke kan printes fysisk. Billetten er knyttet til din personlige Ticketmaster-profil, og er tilgængelige i Ticketmaster app’en eller på Ticketmaster.dk

Skærmbilleder eller printede billeder giver dig ikke adgang til koncerten eller showet. Du får altså kun adgang med de digitalt vandmærkede billetter, der ligger på app’en eller hjemmesiden.

Hvis du har flere billetter til andre personer liggende på din konto, skal I ankomme samtidig, så vi kan scanne billetterne samlet fra din telefon. Alternativt kan du overføre billetterne til de respektive personer via Ticket Transfer på Ticketmaster-appen eller Ticketmaster.dk

Læs mere om mobilbilletter her https://help.ticketmaster.dk/hc/da/articles/9056603387153-Information-om-mobile-only-arrangementer
Læs mere om Ticket Transfer her https://help.ticketmaster.dk/hc/da/articles/360009456858-Information-om-Ticket-Transfer

Har du ikke en smartphone? Tag kontakt til Ticketmaster for at høre om mulighederne. Telefon tlf. 38 48 16 33 eller kontakt Ticketmaster ved at logge ind på din profil på Ticketmaster https://help.ticketmaster.dk/hc/da/articles/360020859478-Hvordan-kontakter-jeg-jer

Handicapbilletter

Handicapbilletter kan ikke købes online. Kontakt Ticketmaster på tlf. 38 48 16 33 for at bestille og købe handicapbilletter.

Har du købt en handicapbillet og bestilt ledsagerbillet, kan du tage din ledsager GRATIS med. Ledsageren skal kunne fremvise gyldigt ledsagerkort. Ligesom alle andre billetkategorier er der et begrænset antal handicap og ledsagerbilletter til alle shows og koncerter.

Til siddekoncerter er der nummererede pladser, hvor du kan se hvor du skal sidde. Er det unummererede siddepladser, vil der altid være afsat plads til det antal solgte handicappladser.

Til ståkoncerter, hvor spillestedet tillader det, og vi har oplyst det på forhånd, vil der være markerede områder reserveret til de solgte handicappladser. Hvis det ikke fremgår på forhånd ved køb af billetter, at der er markerede pladser til handicapbilletter, er det i samme område som øvrige gæster.

Handicaptilgængelighed på Magasinet: Ved indgangen til Magasinet, finder du en elevator der kan køre dig til 1. og 2. sal. Personlet står altid til rådighed og kan hjælpe dig i elevator og med at finde din plads.

Handicaptilgængelighed i Den Fynske Landsby: Ved Amfiscenen i Den Fynske Landsby er der lavet et område lige indenfor porten til koncertområdet, der er hegnet ind på 3 sider, hvor publikum i kørestol kan opholde sig trygt med et godt udsyn til scenen. Det er ikke muligt at være i “gryden” foran scenen, idet det ikke er muligt at komme hurtigt væk fra “gryden” i tilfælde af evakuering. Af samme årsag er området lavet med godt udsyn og placering så det er nemt at komme til og fra, upåagtet vejr og evakuering.

Handicaptilgængelighed i ODEON: ODEON har handikappladser i salen. Det fremgår af din billet hvor de er placeret. Der er elevator til 1. sal. Læs mere om FAQ hos ODEON.

Kontakt Live Culture

Mandag-fredag kl.10.00-12.00 kan du træffe os på tlf. 21 15 55 05. Du er også velkommen til at sende en e-mail på info@liveculture.dk. På hverdage svarer vi indenfor 24-timer.

Sælg dine billetter videre

Du må gerne sælge dine billetter videre. Du må jf. loven ikke sælge dem for mere end du har købt dem for. Du kan sælge og købe billetter sikkert via Ticketmaster. Find mere info via Ticketmaster når du logger ind på din profil.

Reminder / Information om koncerten

Et par dage inden liveoplevelsen sender vi en infomail via billetudbyderen.

Hvornår slutter koncerten?

Ofte fremgår sluttidspunktet via begivenhederne på Facebook. Sluttidspunktet er altid cirka-tidspunkt.

Jeg kan ikke få kontakt til Ticketmaster

Hvis du har udfordringer med at komme igennem til Ticketmaster, kan du se, hvilket tidsrum de har mindst travlt på deres hjemmeside. Find link til Ticketmaster nederst på siden her.
Alternativt kan du sende en e-mail til Live Culture på info@liveculture.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer på din billet – det gør det nemmere at opklare spørgsmål med det samme.

Kontantløse koncerter

Vi gør opmærksom på, at koncerter i Jyske Bank Arena, Odense Congress Center og Den Fynske Landsby er kontantløse.

Det er muligt at ombytte kontanter til et værdikort. Der er ikke gebyr ved ombytning fra kontant til værdikort. Restbeløbet på værdikortet kan udbetales samme dag, som koncerten afholdes.

Eksterne samarbejdspartnere med madboder og merchandise har egne betalingssystemer. Det samme er gældende for koncerter i ODEON og Magasinet. Det er derfor deres gældende regler, der er aktuelle i forbindelse med køb i deres boder og barer. Find mere info om ODEON og Magasinet ved at klikke på den orange markering.

Er det en stå- eller siddekoncert?

Det fremgår af din billet, om det er en sidde- eller ståkoncert. Det fremgår ligeledes på eventet her på hjemmesiden.

I Landsbyen kan du både sidde og stå. Medbring evt. siddepude eller køb en i barerne. Når der er udsolgt til koncerter i Landsbyen, gør vi opmærksom på, at der er begrænsede siddepladser. Du kan derfor ikke forvente at sidde ned til en koncert i Landsbyen.

Til udvalgte ståkoncerter i Jyske Bank Arena, hvor koncerten er annonceret som ståkoncert, vil der være adgang til tribunesiddepladser. Det fremgår af eventet her på hjemmesiden.

Kan jeg få pengene tilbage, hvis koncertdatoen ændres?

Ja, hos os har du 100% tryghed, når du køber billet. Hvis din koncert er aflyst, får du automatisk billetten refunderet. Du har ligeledes mulighed for at ombytte din billet til en anden koncert og herved undgå administrationsgebyr ved købet af en ny billet. Ønsker du dette, kontakter du blot Ticketmaster jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Hvis din koncert er flyttet, gælder din billet til den nye koncertdato med samme kunstner. Information udsendes via Ticketmaster på e-mail.

Hvis din koncert er flyttet, og du ønsker dine penge refunderet, kontakter du Ticketmaster, jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Vi tager altid forbehold for enkelte ændringer til koncerter. Enkelte ændringer udløser ikke mulighed for refundering.

Den koncert, jeg har købt billet til, er aflyst - kan jeg bytte billetten?

Hvis din koncert er aflyst, får du automatisk din billet refunderet. Du har ofte mulighed for at ombytte din billet til en anden koncert og derved undgå administrationsgebyr ved købet af en ny billet. Ønsker du dette, kontakter du blot Ticketmaster jf. den mail, du modtager vedr. den berørte koncert.

Jeg har ikke modtaget information om refundering

Alle billetkøbere vil modtage en e-mail fra Ticketmaster (billetudbyderen), og heri vil det tydeligt fremgå, hvordan du kan få refunderet/ombyttet dine billetter.
Billetprisen vil blive tilbageført til den konto, hvorfra betalingen er gennemført.
Gebyrer, tillæg samt eventuelle forsendelsesomkostninger refunderes ikke.

Gebyret er ikke refunderet

Vi kan desværre ikke refundere gebyret for billetten, idet gebyret er en ekstern udgift til billetudbyderen. Dette fremgår af Ticketmasters købsbetingelser, når du køber din billet.
Der er ikke gebyrer på ombytning af billetter. Der er ligeledes ikke et ekstra gebyr forbundet med refundering.

Konkurrencer, ændringer og refundering

Har du vundet billetter i en konkurrence, kan billetterne ikke sælges eller refunderes. Hvis koncerten/showet skulle blive flyttet, gælder din billet til den nye dato.

Bliver arrangementet aflyst, vil billetterne blive refunderet. Billetter vundet i en konkurrence refunderes og byttes ikke.

Det er ikke tilladt at videresælge billetter med fortjeneste, hvorfor billetter, du har vundet, ikke må sælges. De må gerne videreoverdrages til 0 kr. til en anden person, hvis du f.eks. selv er forhindret.

Vi tager forbehold for enkelte ændringer i programmerne. Enkelte ændringer giver ikke adgang til refundering af billetter. Hvis det er større ændringer - f.eks. en ændring af 50% af programmet eller derover -, vil du få mulighed for at få refunderet billetten. Information sendes via e-mail.

Refunderinger er kun muligt i den periode, hvor der jf. informationsmails er åbent op for refundering. Hvis du ikke reagerer indenfor fristen, udløber din ret til refundering - med mindre der er tale om en aflysning.

Vigtig info om koncerter i Den Fynske Landsby

MAD & DRIKKE:
Du behøver ikke (og må ikke) medbringe egne drikkevarer og mad. Tapasbox kan forudbestilles, og der vil altid være én food truck i koncertområdet, hvor du kan stille den lette sult. Der er tre barer + Danmarks bedste kaffebar. Du kan købe alt fra sodavand, iskaffe, te, fadøl (naturligvis Albani), drinks, specialøl, shots, vin og vand mm.

TRANSPORT:
Den Fynske Landsby ligger blot ti minutter i bil fra både banegården i Odense og motorvejen.
Der er gratis parkering tæt ved Landsbyen - dog ikke nok til alle koncertgæster på én gang. Vi opfordrer alle til at bruge offentlig transport eller hoppe op på jernhesten. Find ruter på www.odenserundt.dk og busplanen via Fynbus på www.rejseplanen.dk

DÅRLIGT GÅENDE/HANDICAP:
Bare rolig. Vi har et fint podie med godt udsyn, uden du skal ned i ”gryden” ved amfipladserne. Har du en ledsager, kan du ved bestilling af handicapbillet samtidig bestille ledsagerbillet. Din ledsager kommer gratis med, hvis I har købt handicapbillet via Ticketmasters servicecenter på tlf. 38 48 16 33.

Vigtig info om festivalen Olympen Live

Læs praktisk info på olympenlive.dk

Der er fotografer til stede

Live Cultures fotografer og videofotografer vil være til stede og fotografere situationsbilleder, hvor fokus er rettet mod den gode stemning til festivalen/koncerten. Formålet med billedet og videoerne er at fange ’øjeblikket’, stemningen, følelsen og de gode vibes. Vores fotografer laver som udgangspunkt ikke portrætbilleder af publikum, med mindre I selv har bedt om dette eller givet tilladelse hertil.
Ved køb af billetter til en offentlig koncert eller festival, giver du samtidig samtykke til, at vi - Live Cultures fotografer og videofotografer - må tage billeder, der senere kan blive delt på sociale medier, print, hjemmesider og andre steder, hvor det for Live Culture er relevant at benytte.
I info-e-mails, der udsendes inden koncerter og festivaler, gør vi altid opmærksom på dette, og vi giver dig naturligvis mulighed for at frabede fotografering eller deltagelse i video. For at undgå billeder af dig, har vi brug for, at fotografer og videofotografer kan identificere dig. Vi har fuld respekt for, at du ikke ønsker at blive fotograferet eller filmet af Live Culture.
Du kan til hver en tid kontakte os og bede os fjerne billeder eller klippet i en evt. video. Vi opbevarer billeder og video på en sikker server med nøje kategorisering, så vi nemt kan identificere og fjerne billeder og videoer, hvor du indgår.

I Den Fynske Landsby er der både podie til kørestolsbrugere, en tribune til selskaber og særlige områder til selskaber. Selskaber til koncerterne i Den Fynske Landsby kan både være private og virksomheder. Info og booking skal ske via info@liveculture.dk.

Områder i Den Fynske Landsby med forklaringer

Områder i Den Fynske Landsby_Live Culture koncerter

Club Live Culture

Fyns største livefællesskab med flere tusinde medlemmer. Er du medlem får du eksklusive rabatter, unikke fordele, adgang til presale, nyheder og medlemstilbud.

Bliv (gratis) medlem af Club Live Culture allerede i dag.

Jeg bekræfter ved indmeldelsen i Club Live Culture, at jeg er fyldt 18 år. Jeg giver ved indmeldelsen samtykke til at Live Culture, der er en del af Odense Sport & Event, må benytte mine oplysninger til markedsføring via 3. parts kanaler, så som META. Derudover giver jeg tilladelse til at de må sende mig e-mail med nyheder, tilbud, konkurrencer og andre relevante kampagner der vedr. liveoplevelser. Jeg kan til en hver tid trække min indmeldelse retur. Se privatlivspolitik.